fredag 27 mars 2009

Hälsningar från skogen-premiär

Hos opassande läser jag att Plattform har premiär för Mikel Cee Karlssons dokumentärfilm Hälsningar från skogen idag både på bio och på internet. Jättebra grej! 19 kronor kostar det, vilket jag tycker är ett helt rimligt pris. Bra idé, hoppas det slår väl ut, jag tror att det är precis så här man ska göra för att distribuera sina filmer, att göra filmerna tillgängliga för så många som möjligt. Att filmen verkar bra är ju också ett plus.

Uppdatering: Nu har jag sett filmen och den var väldigt bra. Lågmäld, ingen berättarröst utan bilderna får tala för sig själva och väldigt vackert foto. Lite kul att den är fotad i 4:3 format, det trodde jag var helt ute, kan man våga hoppas på en återkomst? Människor är ju lite mer avlånga åt det lodräta hållet än widescreenhållet. Såvida de inte ligger ned förstås, på sidan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: