fredag 20 mars 2009

Femböckerna och sexböckerna


Nyaste projektet i att-göra-högen är att skriva tv-serien man själv hade velat se som barn. När jag var liten älskade jag femböckerna av Enid Blyton. Det som mest stannat kvar i minnet är George, som egentligen hette Georgina men vägrade svara om hen kallades det (50-tals queerliteratur för barn) och så all utflyktsmat de alltid hade med sig. Det var sandwichar hit och sandwichar dit. Med tomat och skinka på. Nu tänker jag läsa om dem och sno ohämmat, både karaktärer och storyline och på måndag ska jag få besöka ett slott! Jag känner på mig att den här tv-serien kommer skriva sig själv.

Hur som helst, när jag läst klart alla femböckerna gav jag mig på Vi sex-serien. Sexböckerna alltså. Fast det smeknamnet tyckte inte min mor lät så bra minns jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: