tisdag 14 april 2009

Lifta till jobbet

Idag när jag skulle ta bussen till jobbet kom jag ungefär 3 kilometer fel.

Jag börjar gå, förbi lagårdar och hästhagar, funderar på hur lång tid det tar att gå tre kilometer. Jämför med att det tog mig 1.14 min att springa 400 meter i högstadiet. Lägger på lite extra med tanke på mjölksyran, inser att jag inte kommer hinna.

Funderar på vad som är mest pinsamt, att komma försent första dagen till jobbet eller att lifta. Jag väljer att göra det senare. Den åttonde bilen som passerar stannar och plockar upp mig. Jag hinner berätta min livs historia och sen är vi framme vid skolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt att du som verkar vara en frisinnad person tycker det är pinsamt att lifta. Jag liftar själv ibland till jobbet fastän jag är över 40 och jobbar som ingenjör.
Jag försöker få mina grannar att göra detsamma.
För övrigt kan du räkna med 10min per km för rask promenad.

//Håkan

Annika Ivarsson sa...

Frisinnad låter bra. Tycker ganska många saker jag gör är pinsamma men gör dem ändå.

och tack för tidsuppskattning för promenad!