onsdag 14 december 2011

Julkalender #14 Änglagård 3 - tredje gången gillt

En gång pratade jag med en annan filmare om det här med konflikt. Du kanske också har hört att the essence of Drama is Conflict. Men konflikt är ganska jobbigt. Man tycker ju om sina karaktärer och vill att det ska gå bra för dem. Vi funderade på att göra en film utan konflikt, en feelgoodfilm på riktigt där inga problem existerar. Hur skulle publiken uppleva det? När vi ser film så vet vi ju ungefär vad vi kan förvänta oss. Men ingen förväntar sig frånvaron av konflikt, så därför skulle filmen ändå inte bli förutsigbar tänkte vi.

Nu behöver vi inte testa att göra en film utan konflikt för det har Colin Nutley redan gjort. Änglagård 3.

 Typiskt replikskifte: (fritt från minnet)


- Ja vi åker nu.
- Men hur ska ni komma till flygplatsen?
- Jörgen ska köra oss. 


(Vad Jörgen kom från vet jag inte. Men det kändes bra när jag skrev det). Men det var typ sådär hela filmen igenom. INGEN BRYR SIG OM HUR NI KOMMER TILL FLYGPLATSEN! JAG BRYR MIG INTE ENS OM IFALL NI SKA FLYGA ELLER ÅKA TÅG!





Låt er inte luras av trailern. Det kanske verkar som det finns konflikter här, men jag kan personligen INTYGA att det bara verkar så.


Mer representativt klipp från filmen: 


Inga kommentarer: