lördag 9 oktober 2010

Lördag kväll

Jag är rätt glad och nöjd idag, trots att jag måste skriva klart en stipendieansökan som jag vet att jag kommer få avslag på och måste förbereda en föreläsning istället för att ha helg. Men jag ligger i alla fall skavfötters med mitt barn som kollar på vhs och äter vit choklasås. Jag är en frånvarande närvarande mor.

Har varit på västsvenska filmdagarna idag och lyssnat på en massa samtal och seminarier och fått en massa tankar som jag ska reda ut vid ett senare tillfälle och dela med mig av här. Det finns en massa coola människor bland alla töntar. Och den meningen kan man lika gärna läsa tvärtom om man har sina konventionella glasögon på sig.

Och så kom jag hem med ännu en filmidé/filmprojekt. Visserligen ett litet anspråkslöst, men ändå. Det var ju därför jag inte ville gå på speeddatingen. Har nog med mitt fågelbo där de olika filmprojekten skriker för att få min uppmärksamhet och jag skriver tre nya att-göra-listor i prioriteringsordning i veckan.

Inga kommentarer: