onsdag 20 oktober 2010

Den döda grävlingen









Jag kunde liksom inte hålla mig, inte från att fota och inte nu heller att visa upp bilderna här för dig. Jag tycker hon är lite vacker. Men att det bättre skulle anstå mig att göra så här om jag var tio år yngre. Jag kan känna en viss nostalgi inför det där. När man var tonåring och såg svåra filmer som man skrev ned citat från som man tyckte sa något om livet och döden i sin anteckningsbok.

(Eller svåra och svåra jag hittade en gammal dagbok där jag citerade Christian Slater i Pump Up The Volume.)

6 kommentarer:

Jennu sa...

Ha, jag gör det än. (Skriver ner filmcitat om livet och döden). Nu senast när jag såg "Synedoch, New York": The end is build into the begining.

Annika Ivarsson sa...

Åh synechdoch, new york. Jag fattade ingenting av den filmen.

Vad ska The end is build into the beginning betyda?

Nina sa...

får man tycka att en död grävling är gullig?

annika sa...

för mig får du

Jenny sa...

Jag vet inte riktigt, men jag liksom KÄNNER att det är så. Att när man skapar något så skapas även slutet för det man skapar. Fattar du vad jag menar?

Jag förstår inte heller den filmen så bra, men så här skrev min kompis Andreas till mig i ett brev:

Ok, jag kan inte hitta brevet nu. Men när jag gör det ska jag berätta vad Andreas säger. Det var väldigt klokt vill jag minnas, jag gillade filmen mycket bättre efter att ha läst det.

Annika Ivarsson sa...

Jenny: Jag fattar bättre nu än innan iaf. Säg till när du hittar brevet.