lördag 2 januari 2010

2 januari 2010

Jag försöker lära mig saker. Insupa kunskap. Lära mig mycket.
På ett sätt känns det fåfängt, för att inte glömma bort saker man lärt sig måste man ju ha användning för det. Men vill man kunna allt glömmer man bort saker i samma takt som man lär sig nya. Jag skulle vilja vara en nörd, kunna mycket om samma ämne men det är tråkigt att nöta, att öva samma sak om och om igen. Jag kommer aldrig bli blixtrande briljant. Men det kan ju vara kul att kunna lite om mycket också. Ha!

Många av mina vänner och bekanta tror att 2010 kommer att bli ett fantastiskt år. Jag väljer att inte ha för stora förhoppningar, men gick det ganska bra förra året så varför inte detta året med?

Jag ska försöka tänka lite mer på ordens kraft. I senaste Robinson Karibien (ett fånigt program, men jag älskar att se fåniga program när jag diskar) sa deltagaren Jimmy om sin insats i en tävling att han fick "tekniska problem" när han skulle skära loss sina lagmedlemmar som var fastbundna med rep. Intressant bortförklaring. Det var nästan att jag lät den passera.

Inga kommentarer: