onsdag 10 augusti 2011

Slagsmålsklubben räddade mitt liv



Sara (författare till den helt fabulösa boken Cirkeln) frågade sina bloggläsare för nån månad sen vilket musik de gillar att skriva till. Jag hade inget svar då. Brukar inte lyssna på nåt särskilt, oftast ingenting. Jag har så svårt att koncentrera mig ändå att jag brukar vilja minimera risken att bli distraherad. Men nu har jag funnit min skrivmusik! Det händer nåt i min hjärna när jag lyssnar på Slagsmålsklubben. Jag blir liksom fokuserad och samtidigt får jag energi nog att trycka på tangenterna. Jag lyssnar på samma skiva om och om igen. Den svenske Disco.
Den är ganska kort så det blir en lagom liten skrivsession innan jag får ta paus. Att det blir lite monotont är en del av poängen. Jag får skriva ett brev till SMK och tacka sen när boken är klar. (Hoppas jag inte jinxat nåt nu bara.)

Inga kommentarer: