lördag 6 augusti 2011

Pecha Kucha "Mina favoritkonstnärer"

Jag var på Pecha Kucha igår (på Sleep inn Galleri 54). Åtta konstnärer visade 20 bilder var, temat var "Mina favoritkonstnärer". Mycket spännande bilder visades, men det var de här jag fastnade för mest.



Tehching Hsieh och Linda Montano band ihop sig med ett ca 2,5 meter långt rep och var ihopbunda ett år. De var ihopbundna men de fick inte röra vid varandra. Jag vill göra det här i en film. Låta karaktärerna bokstavligt sitta ihop med varandra.




Andreas Slominski lät en giraff slicka på ett frimärke och sen satte han det på ett brev som han skickade (vart?). Han kallade det för Anfeuchten der Briefmarke.



Jag fick också se en bild på det avgjutna huset av Rachel Whiteread som jag skrev om i det här inlägget.



Adrian Piper stoppade en handduk i munnen och åkte tunnelbana.




Alfabetet i neon av Fanny Banner.



Inga kommentarer: