onsdag 15 september 2010

Jag gillar inte bacon och ägg men...


Väldigt snygg.

Idag hade jag lovat min käraste att jag inte skulle blogga, facebooka eller twittra på hela dagen. Bröt det redan klockan. 11.00. Antagligen för att jag har en deadline i natt. Julia Skott skriver intressant om att dra ur sladden här.

Vi pratar politik på kontoret. Domedagsstämningen är nära. Jag har inte tv eller dagstidning, men ändå sipprar det ned en massa skit, opinionsundesökningar och debattrecensioner. Jag ska icke taktikrösta utan rösta på det parti jag tycker driver de viktigaste frågorna. Feministiskt initiativ. Jag har en nihilistisk hållning. Det får gå som det går.

Och sen får man kämpa för det man tror på resten av årets dagar. Blir lite sugen på att göra politiska filmer av poor filmisk qualität. A la Wechselmann. Enbart driven av indignation över sakernas tillstånd. Glöm inte Margaret Thatchers betydelse för punken.

3 kommentarer:

John sa...

Din nihilistiska hållning hör ju till dina mer försonande drag.

Men jag tycker inte du ska göra politiska filmer av dålig filmisk kvalitet. De predikar bara för de redan frälsta. Tänk mer James Cameron - Avatar - miljödebatt.

Jag vill se människor i alla åldrar och ur alla samhällsgrupper skratta och gråta till dina feministiska actionäventyr i 3D!

grisen som inte ville bli julskinka sa...

är det där en halsduk?

Annika Ivarsson sa...

john. tack. och du har nog rätt om 3D grejen.

grisen: japp. Skulle lätt kunna tänka mig ha en sån. tur att jag inte har vare sig pengar eller tid att göra en egen sån.