fredag 30 juli 2010

Mickskuggor

Jag är i Stockholm sen i måndags. Då filmade vi första scenen till Sthlm Darling, webbserien jag och Adele gör som ska visas på QX i höst. Jag spenderar hela dagarna med att hålla i en mickbom och det går bra. Mycket bättre än jag trodde, jag förväntar mig en katastrof varje dag, men vi har klarat oss hittills. Skådespelarna är riktigt bra och vi har ett jättefint team, bilderna blir riktigt snygga också.

Jag har en fin liten Edirol R4-Pro och spelar in ljudet på. Den är riktigt trevlig. Är man van att spela in ljud på en zoom H4 så känns R4:an som att åka limo. Såg en limo igår förresten, en rosa. Annie sa att hon sett den på stockholmsveckan i Visby också och jag skrattade lite när jag tänkte på hur det sett ut när den åkte färjan med alla husvagnar. Fast så här i efterhand så är det kanske inget konstigt med det. En limosine på en gotlandsbåt, jaha.

Annars ser jag inte så mycket av stan, mest tunnelbanan och inspelningsplatserna. Vi har inte ens hunnit med att handla mat utan äter vår värdinna ur huset. Vilket inte är särskilt svårt då hon är ungkarl och kylen ser ut därefter.

Har inte lyckats bli helbitter än trots min roll som ljudtekniker. Funderade på hur det skulle vara ifall man alltid utgick från var man skulle få bäst ljud och sen fick kameran se till att undvika få mick i bild. Svindlande tanke, men jag antar att det hör till arbetet att man helst ska försvinna helt. Helst skulle man uppfinna osynliga mikrofoner.

Inga kommentarer: