torsdag 15 juli 2010

Konsten att avsluta ett mail

Slutskedet av förproduktionen av Sthlm Darling nu. Jag mailar som aldrig förr. Avslutar mail med "Vänliga hälsningar" och "Allt gott"

Jag har alltid tyckt det var svårt med avslutningsfraser till folk man inte känner, men övning ger färdighet. Gillar "Allt gott" men sen läste jag på twitter att det antagligen ingick i en slags hemlig redaktörsutbildning att avsluta mailen så. Hm. Men mvh är så fruktansvärt tråkigt.

Känner mig lite sugen på att blogga mer. Men måste nog skaffa mig ett lite intressantare liv först.
Tisdag: svettades framför datorn. Onsdag: svettades framför datorn. etc. Har komplex för att det jag skriver om ska ha någotslags allmänintresse, oklart varför.

2 kommentarer:

john sa...

Jag brukar också avsluta Allt gott / John.
Annars kan du ju göra en mindre ändring och köra på

Gott så.
/Annika

Annika Ivarsson sa...

haha! lite väl självgott kanske?