söndag 18 april 2010

REACH OUT FURTHER, YOU’RE SLIPPING THROUGH MY FINGERS

Var i Trollhättan idag och tittade på Elianas utställning. Den var (söker efter ett icke fullt så utslitet superlativ som exempelvis fantastisk, men hittar inget) låt oss säga att jag tyckte mycket om den.

Bäst var Legion of one, ett videoverk med en massa kvinnor som stagedivar, och det vågar jag säga trots att jag var med och filmade. Verket fungerar på så många plan, självklart symboliskt, men det är också väldigt konkret: En massa tjejer och kvinnor som lyfter varandra. Jag kan inte låta bli att bli lite rörd av att se vilken kraft som uppstår när alla riktar sin styrka mot samma sak.

Har du möjlighet så åk och se själv. Utställningen pågår till och med 25:e April.

2 kommentarer:

Adèle sa...

när ska jag komma till dig och krypa ut ur kvinnliga regioner??

Annika Ivarsson sa...

haha!
så snart som möjligt baby.