fredag 29 juli 2011

Vem mår bättre av traditionellare utformning?

Det var längesen jag skrev nåt om Croneman. Min favoritrecensent! (ordet favorit kan tolkas fritt i sammanhanget). Nu har han recenserat nya flatfilmen Kyss mig. Han inleder dock med att skriva ganska långt om skådespelaren Krister Henriksson (som har en biroll i filmen) och sen skriver han att:

"Det är en kärleksfilm som kanske egentligen hade mått bättre av en något traditionellare utformning, och ett mindre ”provokativt” tema"
Okej. Det provokativa temat? Menar Johan att han vill se en kärleksfilm utan flator? Ja men låt mig säga så här, det kommer inte att gå nån nöd på honom.

Har inte sett Kyss mig än, men har svårt att se att det skulle vara en provocerande film. På (snart nedlagda) filmnyheterna.se kan man läsa mer om arbetet med filmen. Producenten Josefine Tengblad beskriver svårigheterna att hitta finansiering och hur mycket folk la sig i filmens innehåll. Det är intressant så det förtjänar ett eget inlägg.

Uppdatering:
Ronny Svensson blir nästan arg i TV4 för att inte filmen handlade mer om killen som blir lämnad. Tycker han ska sluta gnälla och skriva fanfiction om det istället.

Ps. Finns på Bloglovin nu.

Inga kommentarer: