söndag 14 november 2010

Söndag 14 november

Träffade en kompis på coop och betalade otippat hennes yoghurt och färska chili eftersom affären hade tillfälligt fel på kortläsaren. Vi uppdaterade varandra på vad som händer i livet och jag berättade att jag fått jobb i vår. (Vikariat, filmpedagog på deltid) Hon frågade "Men skriver du någonting då?". Och jag tänkte, att det är det jag har tappat bort lite grann på vägen av allt det här att det är kul att producera film också och inte bara göra ritningar för någon annan att ta sig an i bästa fall. Om man nu kan få någon producent och ett par konsulenter att bli intresserade.

Och jag gör det, skriver alltså. Men det är alldeles för lite. Ska försöka i vår tänker jag, när jag har för en gångs skull något som kan räknas som fast jobb. Men det är ju nu jag ska göra det. Skriva varje dag. Vem som helst kan väl skriva ett manus nästa vår.

Men först ska jag överleva november. Den tradigaste av alla månader.

Inga kommentarer: