lördag 7 november 2009

Lördag

Mitt barn vill inte hitta på något mysigt eller roligt med sin mamma en lördag. Han vill bara vara inne och göra ingenting. Jag sympatiserar med det, jag minns själv hur det vara att gå i skolan. och även jag har svårt att ha kul på beställning och göra saker bara för sakens skull, men jag kan ju ändå fantisera lite om att sparka i löv och gå på museum och dricka varm choklad.

Läser en intervju med David Lynch i Vice. Han berättar att han har en idélåda där han lägger lappar med sina ideér nedskrivna på. Och då och då tittar han igenom lådan och hittar en liten juvel till idé. Låter bra. Jag vill också ha en låda med juveler i. Själv har jag en massa anteckningsböcker med idéer som jag aldrig orkar bläddra igenom. Kanske en låda skulle vara bättre. Som en spargris.

2 kommentarer:

Bosse sa...

Har suttit större delen av den här lördagen och inte gjort någonting, underbart! Vuxna behöver den här tiden också.

Annika sa...

Det skriver jag under på. Jag är bra på det också.